Az 1. fejezet vgig:
 ezd jtkosknt szksged lehet erre a kis tikalauzra, hiszen gy mr nem fog meglepetsknt rni egy-egy felbukkan barlang, tudni fogod, hogy hol mire szmthatsz, illetve nhny alapvet dologgal is megismerkedhetsz, mr ami a ksbbi utazsokat illeti. Amikor j jtkot kezdesz, a Diablo I vroshoz hasonl ltvny trulkozik eld. Fves terep, foly, kkertsek, melyek mentn kisebb csoportba rendezett fk rnykban bjnak meg a rd leselked undormnyok. Ez a kiindul pont, ahova mg nem trtek be, ahol mg biztonsgban rezheted magad, egy stortbor. A Diablo I-el ellenttben, itt mr a felsznen is kockzatos a csatangols, amint kilpsz az jszlnyok ltal rztt terletrl, azonnal veszlyben vagy, feld sietnek az ellensges lnyek, hogy sszemrjk veled az erejket. Ez persze csak bemelegt, ezek a tallkozsok mg messze nem veszlyesek, ugyanis a tbor kzvetlen krnykn tanyz szrnyekkel jtszva el lehet bnni. De ne siessnk ennyire elre, nzzk inkbb szpen sorjban az egyes helyszneket.
 |
jsz Tbor (The Rogue Encampment)
A tbor hasonl szerepet tlt be, mint a jtk els rszben a vros. Minden j jtk kezdsekor innen indul a karaktered, s ide trhet vissza a hossz s vres harcok utn. Itt akad gygyt, aki begygytja a sebeidet, kovcs, aki megjavtja a kicsorbult fegyvereket s kopott pnclokat, keresked, aki megveszi a felesleges trgyaidat, illetve egyb tborlakk, akik ms hasznos dolgokkal llnak a rendelkezsedre. Azrt is rdemes sokszor visszatrni ide, mert ezek az emberek szvesen beszlgetnek veled. Ezt onnan lthatod, hogy aki pp szlni kvn hozzd, annak a feje felett megjelenik egy felkiltjel. Ilyenkor menj oda hozz, s hasznos dolgokat mesl majd neked. Ezenkvl mindegyikk szeret pletyklni valamit a tbbi itt lakrl vagy a krnyez vidkrl. |
A tbor laki |
A tborban lakk felsorolsa kvetkezzen most. Nv szerint megemltjk azokat, akikkel ssze kell majd ismerkedned, s egy rvid lerst adunk arrl, hogy miben lesznek a segtsgedre. Szvegeik magyar nyelv fordtst keresd a Tolmcsban, ahol termszetesen az angol eredetit is megtallod. A lnyok szpek, elgg bbeszdek, azonban hozz tartozik a trtnethez, hogy nem mindegyik tborlak hajland veled szba elegyedni. Csendes dszt elemei a jtknak az rk, akik minden lpsed rgus szemekkel figyelik, de nmk, mint a sr. Rluk tbbet mondani felesleges (taln mg annyit, hogy ha odacsalogatod a szrnyeket a tbor bejrathoz, k azonnal a segtsgedre sietnek). Annl rdekesebb viszont az a hat NPC, akik bemutatsra kerlnek.
Akara |
Charsi |
Deckard Cain |
 |
 |
 |
Akara |
az jszok szellemi vezetje, a Vilgtalan Szem Nvreinek fpapnje. bz meg Tged az els feladattal, amit clszer minl elbb teljestened, de ksbb is fogsz mg neki dolgozni. Ezenkvl az, aki elltja sebeidet, ha srlten lpsz oda hozz (mghozz ingyen), illetve nla tudsz vsrolni klnfle italokat, varzstekercseket, botokat, plckat, jogarokat.
Charsi |
a tbor kovcsa. rdekes mdon is a gyengbbik nemhez tartozik, de ettl fggetlenl remekl rti a dolgt. Nla tudsz vsrolni mindenfajta fegyvert, pnclokat, illetve javtja meg a harcban megsrlt felszerelsedet. Ahogy haladsz elre a trtnetben, Charsi is megbz majd egy rtkes trgy megkeressvel s visszaszerzsvel.
Deckard Cain |
Deckard Cain the Elder... sokaknak ismersen csenghet a nv. A Diablo I tapasztalt blcs regje, akihez mindig bizalommal fordulhattunk. Nincs ez mskpp most sem, Cain vgigksri utunkat a jtkban. De Caint egyelre hiba keresed - a jtk elejn mg nem tartzkodik a tborban. Akara egyik kldetse sorn kell kimenteni t a porr gett Tristrambl, viszont amint ezt megteszed, is az jszok tborban keres menedket, s itt ll majd a szolglatodra. Innentl kezdve nem kell slyos aranyakat fizetned Akarnak az Identify tekercsekrt, mert Cain ingyen azonostja a tallt mgikus trgyakat. Akkor is fordulj hozz bizalommal, ha valamelyik kldetsben elakadsz, mert igen blcs ember, s nagy valsznsggel tud segteni Neked. Persze ilyenkor az is egy megolds, ha a Tuds Fjt bngszgeted :)
Gheed |
Taln a legrdekesebb figura a tborban, jpofa szvegeivel hamar belopja magt a szvnkbe (taln a nekrkat kivve...). Egybknt valami kereskedfle. Az ltala rult trgyakrl nem lehet elre tudni, hogy mit is tudnak pontosan (gamble). Mindssze az rukat lthatod s ez alapjn dntheted el, hogy kell-e neked - szval zskbamacska az egsz. Azrt lehet nla "hagyomnyos" mdon is vsrolni, de abban nincs semmi pon :)
Kashya |
az jszok harci fnke. Egy csinos hlgyemny, akrcsak a tbbi jsz. Kezdetben nagyon bizalmatlan veled szemben, nem hiszi, hogy kpes vagy segteni nekik a gonosz elleni harcban. Azonban amikor sikeresesen teljested Akara kldetst, akkor is megbz egy feladattal. Hogy mi is ez, arrl a Kldetsek fejezetben olvashatsz. Ha sikerl teljestened (s mirt ne sikerlne), akkor Kashya is a bizalmba fogad. A kldets teljestsekor rendelkezsedre bocstja egyik jszt. A ksbbiekben nla tudsz majd msik zsoldost felfogadni, vagy feltmasztatni, ha az elesik a harcban.
Warriv |
az a kkruhs fick a tbor kzepn. A karavn vezetjeknt mutatkozik be neked, s igazi szerepe csak annyi lesz a jtkban, hogy az Act I s az Act II kztt fuvaroz majd tged a karavnjval. Ezen kvl nhny hasznos informcival is szolgl a kldetsek sorn.
Kls terletek |
A tborbl a ngy gtj brmelyike fel kilphetsz (ennek irnya vletlenszer) s mris ellensges terletre jutsz. Hogy pp hova csppentl, a krnyez vilg melyik szegletbe, az nagy piros betkkel meg is jelenik rgtn. Idekint zajlik az let, jn a cspelnival. A szrnyecskket azonban nem kell felttlenl kiirtani. Egsz bksen ki lehet a legtbbjt kerlni, amennyiben nem tapasztalati pontokat hajtasz gyjteni, hanem a kldetseidet szeretnd mielbb teljesteni. Az albbiakban lthatod rszletezve, merre vezet majd az utad. Kellemes barangolst!
 |
Vrmocsr (The Blood Moor)
Rgtn a Tbor mellett terl el a Vrmocsr. Bartsgtalan vidk, Zombik s Tsks Patknyok lakjk. A terleten elszrva ldkat, kveket (amik alatt tallhatunk ezt-azt), oltrokat s elhagyott hzikkat tallhatsz. Ezen keresztl vezet az t a Hideg Sksgra (az t vgn tallkozhatunk Flavie-vel, az jsszal) s itt tallhatod a Gonosz Barlangjt (Den of Evil). Ha mr egyszer megtalltad ezt a barlangot, s meg is csinltad a hozz kapcsold kldetst, akkor az ezt kvet jtkban mr csak egy sima nvtelen barlangot fogsz itt tallni. |
 |
A Gonosz Barlangja (Den of Evil)
Akr a Gonosz Barlangjaknt, akr csak egyszeren Barlangknt akadsz r, ugyanazt tallod a mlyn. Zombik, risbarmok, Bukottak s Bukott Smnok vrnak itt rd. Egy-kt lda, halott jsz vagy nagy ritkn egy oltr akadhat utadba a jratok feltrkpezse kzben. Nagy kincsekre ne szmts! |
 |
Hideg Sksg (The Cold Plains)
Ez a terlet folytatsa a Vr Mocsrnak, nem is klnbzik sokban tle, taln csak mreteiben, valamivel nagyobb kiterjeds. Az itt tallhat szrnyek viszont mr veszlyesebbek. Nem csak egyszeren ersebbek, mint amit mr megszoktl, de csoportokban is tmadnak. Tallkozhatsz itt a gonosz oldalra llt jszokkal, Bukottakkal s Smn- jaikkal, risbarmokkal, s sokszor elfordul, hogy az egyes csapatok egy klnsen ers vezr irnytsval tmadnak rd. A tereptrgyak hasonlak, mint az ingovnyban, csak itt az elhagyott hzak idnknt lngolnak. Tallkozhatsz istllszer pletekkel is, s ezen a terleten is tallhat egy barlang... |
 |
Barlang (Cave)
...amely barlang kt szintbl ll. Felptst tekintve hasonlt a mocsrban lv barlanghoz, csak nagyobb annl. Ennek ellenre a msodik szint mindig jval kisebb, mint az els. rul jszok, Csontvzak s hez Halottak llhatjk el az utadat, s gyakran elfordul, hogy vezetjk is akad. Ezekre a helyekre rdemes benzni, a sok vezr jelenlte miatt, akik nagy esllyel dobnak el mgikus cuccokat. |
 |
Temet (The Burial Grounds)
Ez a megszentsgtelentett Temet az lhalottak birodalma. letre kelt Csontvzak s hez Halottak hada indul meg lassan, de biztosan feld, amint belpsz ide. A srokat egy rozoga, hinyos kerts leli krl, de a szrnyek a kertsen kvl is szp szmmal megtallhatak. Odabent Blood Raven vezetsvel pedig mg tbben vrnak rd, radsul jsz vezrk a legyzttek helybe minduntalan j lholtakat hv. Miutn vgeztl ellenfeleiddel, krlnzhetsz az innen nyl Mauzleumban s Kriptban. |
 |
Mauzleum (The Mausoleum)
A Mauzleum egy komor s stt hely. Vastag k falai kztt a hall jr, de ettl fggetlenl mindenkppen rdemes ide lejnni, mert elg sok kincsre lelhetsz idelenn. A vezr szrnyek ltal eldobott mgikus trgyakra bizton szmthatsz, de az itt tallhat ldk, hordk s szarkofgok mlye is sok kincset rejt. Ksbbi nehzsgi fokozatokon nagyobb kiterjeds tveszt vr itt rd. |
 |
Kripta (The Crypt)
Ez a hely felptsben szinte teljesen megegyezik a Mauzleummal. A szk, tbbnyire stt jratokban tbbsgben lholt ellenfelek prbljk soraikba csbtani mindazon kalandorokat, kik a kripta mlyn elrejtett kincseslda tartalmra kvncsiak. Ksbbi nehzsgi fokozatokon a Mauzleumhoz hasonlan egy nagyobb kiterjeds tveszt vr itt rd. |
 |
Kves Mez (Stony Field)
Erre a mezre a Hideg Sksgrl juthatsz. A terlet a nevt valsznleg arrl a hat obeliszkrl kapta, amelyek magnyosan llnak a sksgon valahol. A kvekkel kezdetben semmit nem lehet kezdeni, csupn a klns, faragott jeleket lthatod rajtuk. Egy elrejtett tekercs rzi titkukat - egy mgikus tjrt Tristram vrosba. A mezn nylik egy alagt, amelyen a hegyek alatt juthatsz el a Stt Erdbe. A terlet egybknt hasonlt a Hideg Sksgra, mg az itt rd tmad szrnyek is hasonltanak az ottaniakra, csak valamivel ersebbek azoknl. |
 |
Tristram
Akik jtszottak a jtk elz rszvel, azoknak ez a helyszn nem lesz ismeretlen. A els rszben mr jl megszokott faluba juthatunk el a megnyitott tjr segtsgvel. Ami azonban kiss eltr a megszokottl az az, hogy a falu lngokban ll. Csontvzak, dmonok s lholtak hada tmad rd, de feltnik a sznen nhny rgi ismers is, ki lve, ki holtban. Egyikk a j reg Griswold, kinek elmjt megfertztk a dmoni erk, s most az letedre tr. A ftren, a szkkt mellett tallod meg Caint egy kalitkban raboskodva. Ogden, Pepin s Farnham porhvelye mellett megtallhatod a kis Wirt testt is a falu hatrban (a zsebpnzt s a falbt rdhagyta). A plya s a zene nagyon nosztalgikus hangulatot raszt, ugyanakkor lehangol ltni, ahogy a jl ismert emberek s pletek a gonosz martalkaiv lettek. |
 |
Fldalatti tjr (Underground Passage)
Ez a kis fldalatti alagt kti ssze a Kves Mezt a Stt Erdvel. Valjban nem egy egyenes alagt, hiszen szmtalan oldals kis legazs tallhat itt, s az egyikk egy lejratot rejt a msodik szintre. Noha a jratokban sok hasznos trgyra (s egy kincsesldra) bukkanhatunk, legynk vatosak, mert a stt folyosk mlyn gyors, gonosz dmonok - kztk villmgolykat kp Romlottak s rul jszok - figyelik minden lpsnket. Igyekezznk kifel a stt jratokbl, mihamarabb fel a felsznre. |
 |
Stt Erd (Dark Wood)
Miutn megtalltuk a kijratot, vehetnk vgre egy nagy levegt - a tj krlttnk megvltozott, ezt a terletet nhol ritkbb, nhol srbb erd bortja, ami borzongs hangulatot klcsnz a tjnak, fleg este. A fk kzl kk vackok rohannak rd, s htulrl meg jsz csontik tmogatjk ket. Egy klns, fehres szn fn megtallhatod azt a tekercset, amely a Tristamba vezet portl megnyitshoz szksges. Innen az t pedig a Fekete Mocsr fel vezet tovbb. |
 |
Fekete Mocsr (Black Marsh)
Elgg zsfolt helyszn ez a mocsr. Elszr is itt van az Elfelejtett Torony, amely stt pincjnek legmlyn egy vrszomjas, rdgi grfn uralkodik. A tjon valahol tallhatunk egy kis reget is, ahova majd lemerszkedhetnk. Ezen a terleten bukannak fel elszr a repl szrnyas vrszvk, amik ugyan nem tl veszlyesek, viszont szaporodnak. Idnknt r lehet bukkani a fszkkre, ami folyamatosan ontja magbl a kis szrnyeket. Egybknt a tj leginkbb a Kves Mezre emlkeztet, Bukottak tboraival, kisebb erds foltokkal vegytve. Innen a Tamoe Felfldre visz tovbb az utad. |
 |
Az Elfelejtett Torony (The Forgotten Tower)
Ez az t szintbl ll torony szolgl otthonul a grfnnek s npes ksretnek. Ahogy haladsz lefele a szinteken, nhol rdekes ltvnyban lehet rszed (lsd g pentagramma). Ne tvesszen meg az egyes szintek mrete, ksbbi fokozatokon ezek egyre nagyobbakk vlnak, gy sok idt tlthetnk el az ezekben val bolyongssal. A grfnvel ne sokat beszlgess, elvgre nem azrt ltogattad meg. El a ktkezes csatabrdot vagy a tzlabdt (kinek mi tetszik), s kezddhet a tnc! Eltte ne felejtsd el fent megkeresni a waypointot, mert klnben 5 szinten mszhatsz vissza felfel... |
 |
Od (The Hole)
Ezt a kis odt csak a kikapcsoldsra vgy kalandoroknak rdemes felkeresni. Pldul nhny szrnycsapat kardlre hnysa mindig megadja itt a kell hangulatot :) Ha nmi tapasztalati pontra vagy egy-kt rtkes trgyra vgysz, akkor trj be ide. Br az is lehet, hogy az a lils fnyben csillog lda csupn hi remnyekkel kecsegtet a stt jratok mlyn. |
 |
Tamoe Felfld (Tamoe Highland)
A neve ellenre ezt a terlet ugyanolyan magasan fekszik, mint az ide vezet Fekete Mocsr. Ezen a kietlen terleten mr biztos lehetsz benne, hogy kzeledsz clodhoz, a Kolostorhoz - rideg kfalak hatroljk a terletet az egyik oldalrl. Itt a mr megszokott ellensgek felturbzott vltozataival tallkozhatsz, taln az egyedli jdonsgnak a Visszatrt Mgusok szmtanak, akik varzslvedkeikkel prblnak pontot tenni az leted vgre. Komoly veszlyt azonban csak akkor jelentenek, ha ssze tudnak verdni egy kupacba s folyamatosan tz alatt tartanak. Ilyen esetekben azrt nem rt vigyzni. |
 |
Gdr (The Pit)
A Gdr az utols barlangszer helyszn ebben a fejezetben. ltalban rtkes trgyakat rejt a mlye, azon bell is a msodik szint. Tapasztalatszerzs s kincsek keresse fejben rdemes bedugni az orrunkat a porodott levegj jratokba.
|
 |
A Kolostor Kapuja (Monastery Gate)
Ez a mves kapu vezet a Kolostor belsejbe. Nmi szrny prbl megakadlyozni a bejutsban, de ne hagyd magad. A kapu elg kis terlet, innen szinte szrevtlenl (nhny szrny legyilkolsa utn) jutsz tovbb a... |
 |
Kls Kereng (Outer Cloister)
...Kls Kerengre. Ez a hely oszlopokkal hatrolt kis bels udvar, ami valaha a Kolostor fnykorban nagyon szp ltvnyt nyjthatott. Innen hromfel haladhatsz tovbb. Miutn kigynyrkdted magad a szkktban, vlaszd ki a neked tetszt. Ha szerencss voltl, rgtn mehetsz is tovbb a Barakkokhoz, amennyiben nem, nos... mg mindig van kt lehetsged :) Ne felejtsd el aktivlni a szobrok kzelben lv mgikus tjrt, mert knnyen elfordulhat, hogy a Kovccsal val tallkozs szksgess teszi majd a hasznlatt. |
 |
Barakkok (Barracks)
A Barakkokban rendkvli sttsg fogad, de gy ltszik ez az itt l csontvz jszokat s mgusokat, kecskedmonokat, kis vackokat a smnjaikkal s az rul jszokat ez egy cseppet sem zavarja. Boroshordk s ldk sorai kzt lavrozva kell megkeresned Kovcsot, s tle visszaszerezni a mgikus kalapcsot. Amint ez megvan, haladhatsz is tovbb. |
 |
Brtn (Jail)
A Brtn stt folyosit jrva nhol Vzkpkkel futhatsz ssze, amelyek tzlabdkat eregetnek magukbl. Ennek ellenre mgsem ez az l szobor itt a legfontosabb, hanem egy sokkal tanulsgosabb dolog. Idnknt tallhatsz kis ngyzet alak termeket, amiknek ltszlag nincs bejratuk. Valjban a kpen is lthat helyen kell a falat megpiszklni, s akkor kinylik az ajt. Odabent ltalban nmi pnzt s kt-hrom ldt tallhatsz, de nha teljes fegyverraktr fogad idebent - ezen felszerelseknek nha mg rzi is vannak. |
 |
Bels Kereng (Inner Cloister)
A Brtnbl kijutva a Bels Kerengre rkezel. Ez nagyon hasonlt a Kls Kerengre, csak beljebb van :) Itt is tallhat egy mgikus tjr, amit szintn rdemes aktivlni. A terlet kicsi, sok ellenfllel itt nem tallkozhatsz. Kivve, amikor kinylik a Katedrlis kapuja... |
 |
Katedrlis (Cathedral)
... ugyanis a Katedrlis igen szp ltvnyt nyjtana, ha nem rontan el a kpet az fel-al rohangsz szrnyek hada. Ahhoz, hogy lvezhesd a komor falak fennkltsgt, elbb meg kell tiszttani a termeket a betolakodktl. Ha ezzel vgeztl, ne felejts el elmormolni egy imt isteneidhez, hogy segtsenek meg az eltted ll kzdelemben. Hidd el, szksged lesz a jindulatukra. |
 |
Katakombk (Catacombs)
A Katedrlis alatt meghzd Katakombk rejtik a gonosz dmon rn, Andariel trntermt. Ahhoz, hogy a tborlakk jra szabadd vljanak, s a Kolostor kapui kinyljanak, meg kell kzdened ezzel a dmonnvel. Persze elbb el is kell jutni odig, s ebben igyekeznek megakadlyozni rispkok, gonosz varzslk, lhalottak, s ms egyb teremtmnyek hada, remlhetleg sikertelenl. Miutn sikeresen megkzdttl Andariellel, akr a trnszkbe is belelhetsz, br az a sok koponya rajta nem tl bizalomgerjeszt. |
Vgsz az els fejezethez |
Ha ezutn visszatrsz a tborba, mindenki kedves szavakkal dvzl. Mr nem a bajkever kalandort ltjk benned, hanem a hst, aki jra elhozta szmukra a bkt. Most, hogy Andariel halott, jra szabad az t kelet fel. Beszlj ht Warrivval, s csatlakozz a karavnjhoz. Utadon elksr Cain is. gy ltszik neki is a sivatagban van valami dolga. Lehet hogy ez sszefgg valahogy a Te jvddel is? Majd kiderl.
A lers 1.10 LoD patch alatt kszlt. | | | | | | | | | | | | | | | | |