A Diablo2 karakterkasztjai
Álltalános karakter információk:
Minden karakter 1. szinten kezdi a játékot 0 skillponttal (a 0. szint programozási gondokhoz vezetne). Alapban 75 attribute pontot kap (dio1 ben 85 volt) de mint már irtam jobban fognak nõni a tulajdonságok adott számú pontért.Szintlépésenként 1 skillpont és 5 attribute pont jár, amit érdemes megfontoltan elkölteni a maximumok hiánya miatt.A készitõk állitása szerint már az 50. szintet is extrém nehéz lesz elérni nem hogy még e fölötti szintet. Jelenleg szintenként egy tulajdonságra csak 1 skillpont költhetõ, tehát nem lehet azt megcsinálni, hogy amint eléred mondjuk a 30. szintet egybõl rápakolsz 5-6 pontot a fire gólemre vagy pl. a Valkyre-re. A skillpontok hiánya miatt erõs lesz a specializáció.Arra sem lehet számitani, hogy csak magas szintü skilleket fog valaki használni, mert egyszerüen nem lesz esélye hogy magasabb szintekre (fõleg 30 fölé) fejlõdjön használható skillek nélkül. Ahoz hogy egy skillben elég jó legyen egy karakter kb. 6-8 skillpontot kell ráköltenie, passziv skilleknél 4-5 is elég, de ez majd csak akkor derül ki pontosan ha már a kezünkben lesz a játék.A barbárnál és a paladinnál elképzelhetõ, hogy valaki kihagyja az alacsonyabb skilleket (persze elõkövetelményként kell rá költeni, és szerintem ez értelmetlen, mert jo skillek vannak ott is) és csak a magasabbakra fejleszt, de a másik 3 karakternek nem lesz esélye továbbfejlõdni ha nem költ legalább 1-2-3 alacsony szintü (12es és kisebb) skillre egy adag pontot.A Clvl (kari szint) növekedése nem befolyásolja a skilleket, ellentétben a dio1el.
Ha pontot raksz egy skillre akkor a következõ dolgok történhetnek: csökken vagy nõ! a mannaköltsége, nõ a sebzése, nõ a tohit, nõ a területe, nõ az idõtartalma, egy uj eddig nem ismert hatást kap a skill, idézõ skilleknél nõ az idézett lény sebzése, acje, hp-je, sebessége, darabszáma, vagy ezek bármilyen kombinációja.Az aktiv skillek használata mannába kerül természetesen, a passzivaké nem.
z elsõ karakter típus volt, amelyet nagyobb létszámú Diablo rajongó megismerhetett a Stress Test ideje alatt, legalábbis úgy véltük, hogy megismertük, pedig dehogy... Sok játékos a közelharc kedvelõje, õk biztosan elégedettek lesznek a barbárral, hiszen õ a testközeli harc specialistája, aki képes kétkezes fegyvereket egy kézbe venni vagy akár mindkét kezében 1-1 fegyverrel szembeszállni az ellenfelekkel. Képzettségei sok irányban fejleszthetõek, passzív skilljeinél nem árt eldöntened, hogy milyen fegyvertípusban tegyen szert jártasságra, hogy arra a fegyverfajtára skillpontokat téve nagyobb és gyorsabb sebzést érjen el hõsöd. A harci üvöltések képzettségei fontos szerepet tölthetnek be csapatban való csatázásnál, az ellenség gyûrûjébe záródott csapattársaidat mentheted meg a szörnyeket elrémisztõ üvöltéseddel, élet és mana pontszámukat növelheted csatakiáltásoddal, vagy akár a képzettségeik szintjét is megnövelheted több-kevesebb idõre buzdító kiáltásoddal. Barbárodat igazán ütõ és pusztítóképessé a harci képzettségei teszik, hatalmas ütéseket mérhetsz ellenfeleidre, hogy elkábítsd õket, nagy távolságból meglepetésszerûen odaugorhatsz és fegyvereddel lesújthatsz rájuk, forgószélként fel-alá száguldozva üthetsz szét köztük, vagy dühödet szabadjára engedve és védelemre nem figyelve berserker módjára hasíthatod ketté õket. A barbár karakterhez bátorságra, elszántságra és önbizalomra van szükség, vele nem bújkálhatsz ajtók és rácsok mögé, nem bízhatsz meg vele másokat, hogy harcoljanak helyetted, amíg te a háttérben biztonságban meghúzódsz, nem teleportálhatsz el vele az ellenfél elõl, hogy biztos távolból sebezgesd meg õket...neked meg kell mutatnod, hogy "ki a legény a gáton"!! Rendben?? Akkor mutassuk meg nekik!! Találkozzunk a elsõ frontvonalon és csata után a Barbár Tábor kapui mindig nyitva állnak számodra! |
Fény lovagja fegyverrel és mágiával egyaránt harcol a sötétség erői ellen. Némely varázslatát még a varázslónők is megirigyelhetnék, azonban ha elfogy a manája, közelharcban is meg tudja védeni magát. A lovag fegyverzetét célszerű a lovagi harcmodornak megfelelően alakítani: nehéz vértezeteket, és mellé hatalmas pajzsokat célszerű vennie, melyekkel a lovag behozhatja lemaradását például egy barbár mögött, kinek ezt passzív képzettségei biztosítják, viszont pajzsot nem hord. A pajzsok igazán a lovag kezében hatékonyak, ő ugyanis még támadni is megtanulhat velük! Egy másik tárgycsoport, melyet szintén csak ő tud teljes egészében kihasználni, a scepterek, vagyis jogarok családja. Ezek különlegessége, hogy a fegyvereknél már megszokott mágikus tulajdonságok mellett a lovag képzettségének szintjét is növelhetik. Ezáltal ezek a fegyverek hatékonyabbak a lovag kezében, mint bármilyen más fegyver. Ezek a lovagok kedvencei, az élőholtak ellen ráadásul másfélszeresen sebeznek, akárcsak a többi zúzófegyver.
|
Képzettségeinek első csoportjába a harci képzettségek tartoznak. Ezekkel hatékonyabbá teheti saját támadásait, vagy akár varázslóhoz hasonlóan támadhat is velük, mint a Holy Bolttal. Ezen aktív képzettségek használata nem igényel sok manát, így a hagyományos ütés helyett akár egyik képzettségét is használhatja támadásra, például a Zeal-t. A másik két képzettségcsoport sokkal érdekesebb. Ezek a támadó és a védő aurák. Ezek használata (a Prayer kivételével) nem igényel manát, aktiválásukhoz mindössze az adott aura ikonjának kell a jobb oldali akcióikonnak lenni. Ebből már arra is rá lehetett jönni, hogy egyszerre csak egy aura fejtheti ki hatását, tehát érdemes néhányat kiválasztani közülük, és csak azokat fejleszteni, mivel sokat úgysem lehet használni. Az aurákban közös, hogy csapattagjaid is hasznot húzhatnak abból, ha aktiválod némelyiket. Két fajtájuk van, az egyik rád, és csapattagjaidra, a másik pedig ellenfeleidre hat, persze mindkettő csak egy adott hatósugáron belül. Az első fajta a társaidat (és téged) erősíti meg, a második pedig ellenfeleiteket gyengíti, tehát ez mindenkinek jó. Persze lehet, hogy egy társad a saját képzettségeivel is elég erős, a te aurád pedig így sokkal erősebbé teszi, mint te vagy, de ne aggódj, mert ha már olyan helyen van, hogy az aurád hasson rá, akkor bizony a szörnyekért kapott pontokon is osztoztok, tehát segítségedért megkapod jutalmad. |
druida a természet erõit harcba hívó kaszt. Uralja az állatokat, az õselemeket, õ maga is át tud változni bizonyos állatokká, és kísérõi hadától körülvéve, elemi csapásoktól kísérve tör áldozatára. Rettenetes erejû kaszt, a legnagyobb ütéseket többek között a druidák tudják mérni ellenfelükre a játékban. Emellett igen jó fegyverforgatók, szinte bármely fegyver kitûnõen áll a kezükben, bár némileg elõnyben részesítik a közelharcos fegyvereket. A druida a Lord of Destruction egyik karaktere, az eredeti Diablo II-ben nem találkozhatsz vele. Hamarosan következnek részletes leírások a kasztról, addig is forgassátok haszonnal FanTom szubjektív leírását. |
| |
nekromanta élőhalott követői és a hozzájuk kapcsolódó mesterségek tartoznak ehhez a skilltabhoz. Három nagy csoportba oszthatók:
Általában minden nekrónak rendelkeznie kell egy gólemmel - ez stílustól függően változhat. Ő az állandó társunk, ki támadva védelmez minket, egészen a pusztulásáig. Idézésük az Iron-t kivéve kötetlen, bárhova és bárhol megidézhetjük őket - de mindig csak egyet.
A csontvázak soha nem voltak erősek, egészen az 1.00-ás verziótól kezdve - azonban most fordult a kocka, jelenleg az ismert legerősebb nekromanta fejlesztés az övék. Ha őket fejlesztjük, mind a Skeleton Mastery, mind a Raise Skeleton képzettségeket (esetleg még a Raise Skeleton Mage-t is) alap 20-ig kell emelni.
Követőink harmadik képviselője a különféle feltámasztott szörnyek, a Revive-ok. Annak ellenére, hogy az idéző képzettségek csúcsát alkotják és elméletileg ők a nekromantát kísérő élő és támadó pajzs, sajnos az intelligenciájuk, valamint sebességük hagy némi kívánnivalót maguk után és manaköltségük sem felendő. A legnagyobb problémát mégis az elhagyott egyedek jelentik, akik villámgyorsan kilépnek az irányításunk alól (és ezzel elpusztulnak).
De következzenek a képzettségek részletes leírásai, a hozzájuk tartozó szintkövetelmények szerint. | | |